B001130557 |
Currículum i avaluació competencial per àmbits (artístic, Visual i plàstica) |
2020-2021 |
Curs. Secundària Obligatòria |
|
|
|
11/2/2021 - 6/5/2021 (30 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CVPT Currículum i avaluació competencial per àmbits (artístic, Visual i plàstica)
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es tracta d’un curs telemàtic que té una part en què tots els participants han de connectar-se simultàniament en un horari determinat.
El curs parteix de les dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació que determina el currículum per proposar un enfocament competencial del treball a l’aula, amb una metodologia que afavoreixi l’assoliment per part dels alumnes de coneixements funcionals, amb sentit i transferibles.
Es promou la reflexió compartida entre docents, amb la participació activa i la iniciativa personal que combinada amb el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals.
El curs té una durada de 30 hores. Es faran 6 mòduls telemàtics (18 hores) amb una primera part sincrònica de 16 a 17.30 amb tots els participants i una segona part de treball per grups, també sincrònica, d’18 a 19.30. Es presentarà un projecte final.
|
| |
Objectius |
1.Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2.Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3.Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4.Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5.Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6.Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
|
| |
Continguts |
1.Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
2.Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
3.Àmbits transversals del currículum.
4.Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
5.Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
6.Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
|
| |
Formador/a |
Adriana Zampa
|
| |
Avaluació |
En l’avaluació es valoraran els aspectes següents: participació activa en tots els mòduls , qualitat de les aportacions en els fòrums i treballs en grup i presentació i adequació del projecte final.
|
| |
Requisits de certificació |
Els requisits per obtenir el certificat que acredita les hores de formació del curs, són haver participat a un mínim del 80% de les sessions sincròniques i haver fet el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final i haver contestat el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària de l’àmbit de tots els Serveis Territorials
|
| |
E-mail |
cbravo@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
11/02/2021 |
1600 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
25/02/2021 |
1600 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
11/03/2021 |
1600 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
08/04/2021 |
1600 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
22/04/2021 |
1600 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
06/05/2021 |
1600 |
1900 |
|
| |